Hjælp til overgang fra amning til grød

13. oktober 2007

Alder:
5 mdr.

Hjælp til overgang fra amning til grød

Hej Helen,

Vores datter bliver 5mdr her den 19. oktober og jeg vil meget gerne snart begynde at introducere hende til grød og mos, men har brug for lidt hjælp og en plan over, hvordan dagen kan se ud mht spisetider og sovetider.
Der er nemlig ikke rigtig noget, der er fast endnu udover at hun vågner omkring kl. 6-7 og bliver puttet til nat ved en 19.30-20 tiden.

- Vi havde en lang periode, hvor hun blev lagt kl. 19.30-20 og sov til 3-4 tiden, hvor hun blev ammet og sov ...

Annonce

... igen til kl. 6-7, hvor dagen så begyndte. Men her den sidste lille uges tid, er hun vågnet næsten hver 1 1/2 time for at få mad og de sidste par dage går det mønster igen i løbet af dagen... Føler mig efterhånden som en stor malkemaskine og kan slet ikke rigtig få lavet noget i løbet af dagen, da der ikke er noget der er fast.

Jeg håber du kan hjælpe mig/os med forslag til, hvordan overgangen bliver nemmest og hvordan vi kan få mere struktur på vores dagen.

Venlig Hilsen Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!